In English
Hoppa till sidans innehåll

Grafisk profil för svensk orientering


I samband med Orienteringskonventet 2013 lanserade Svenska Orienteringsförbundet en ny grafisk profil, en ny symbol och nya logotyper.

Den nya symbolen består av en kontroll och en kompass, två saker som är centrala i samtliga fyra grenar inom Orienteringsförbundet – orientering, skidorientering, mountainbikeorientering samt precisionsorientering.

Bilden av Svenska Orienteringsförbundet och vår idrott påverkas i stor utsträckning av hur vi agerar och profilerar oss grafiskt. För att kunna följa med i tiden och kommunicera effektivt måste vi kunna tala om vad vi gör och varför. I det sammanhanget är det viktigt att vi har en klar och tydlig grafisk profil.

Logotypen har en unik form som inte får ändras. Inte heller färgerna får ändras, eftersom färgen är en viktig del i den grafiska profilen. På den här sidan kan du ladda ner de olika delarna i Orienteringsförbundets grafiska profil. För att få en närmare beskrivning av vilka regler som gäller vid användande av de olika symbolerna rekommenderar vi att du laddar hem den grafiska manualen.

Svensk orientering har två huvudfärger – blå (CMYK: 100, 50, 0, 55; RGB: 0, 59, 106; PANTONE 541) och gul (CMYK: 0, 10, 100, 0; RGB: 255, 221, 0; PANTONE 102) – som alltid ska vara de starka avsändarna färgmässigt.

Så här ser den generella logotypen ut:

Logotyp-Svensk-Orientering

 Också varje distrikt har en logotyp som harmonierar med den grafiska profilen.

Vill du ladda ner en logotyp, vår word- och powerpoint-mall eller bara läsa mer om den grafiska profilen? Klicka HÄR.

Uppdaterad: 2016-07-16 09:26
Huvudsponsor
TeamSportia_2radig_CMYK
Partners
Annonser

Postadress:
Svenska Orienteringsförbundet
Heliosgatan 3
120 30 Stockholm

Kontakt:
Tel: 010-4765360
E-post: This is a mailto link