In English
Hoppa till sidans innehåll

Svenska Orienteringsförbundet söker en marknadsutvecklare

04 APR 2018 09:42
Svenska Orienteringsförbundet utsågs nyligen till Årets idrottsförbund. För fjärde året i rad blir vi fler orienterare och på landslagssidan är vi det tredje mest framgångsrika förbundet i Sverige. Nu söker vi en marknadsutvecklare.
  • Uppdaterad: 04 APR 2018 15:25

Svensk orientering är inne i en mycket positiv utveckling. Engagemanget är enormt, allt fler hittar till vår redan stora rörelse och internationellt är Sverige en stormakt i orienteringsvärlden.

Totalt samlar Svenska Orienteringsförbundet (SOFT) i dag 83 000 medlemmar och cirka 600 föreningar, vilket gör oss till ett av landets större idrottsförbund. SOFT är ett förbund med stabil ekonomi, ett kansli med ett 15-tal anställda, ett eget magasin (Skogssport), fyra framgångsrika landslag, ett tiotal orienteringsgymnasier och nästan lika många postgymnasiala elitorienteringsmiljöer. Vi bedriver även en rad stora bredd- och motionsprojekt och jobbar hårt med utbildning och kompetensutveckling.

Sammantaget finns alla förutsättningar för att växa ännu mer och ta vara på sportens fantastiska potential.

Nu söker vi en marknadsutvecklare. Det handlar om en ny tjänst, en heltidsanställning med tillträde efter sommaren, där huvudfokus ligger på marknad, varumärke och försäljning. Den vi söker är redo att ta huvudansvaret för dessa områden och brinner även för att utveckla våra erbjudanden gentemot nya partners.

Du som söker är en engagerad, resultatinriktad person med ett stort eget driv och erfarenhet av marknadsföring och försäljning.

Dina huvuduppgifter
•    Definiera och driva arbetet med svensk orienterings marknadsstrategi.
•    Upprätta årliga marknadsplaner, driva och följa upp aktiviteterna i dessa.
•    Utveckla och öka sponsor- och partnerintäkter.
•    Utveckla och stärka våra evenemang ur ett kommersiellt perspektiv (SM, Swedish League, Naturpasset, hittaut, Motionsorientering)
•    Ansvara för samarbetet med nuvarande partners.
•    Verka för att nå ut med svensk orienterings varumärkesplattform inklusive vision och kärnvärden.

Vi vill att du
•    får saker att hända, hittar lösningar och arbetar målinriktat.
•    kan planera och genomföra uppgifter självständigt, är driftig och initiativrik.
•    är positiv, kommunikativ och bra på att skapa goda relationer.
•    är analytisk med god omvärldsförståelse.
•    är flexibel och mobil; många spännande möten runtom i Sverige väntar.

Önskvärd utbildning, erfarenhet och kompetens:
•    Relevant utbildning med erfarenhet från marknad och försäljning.
•    Stort kontaktnät inom marknad och försäljning.
•    Hög digital kompetens, vilket bland annat innebär god kännedom om och erfarenhet av digital marknadsföring.
•    God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
•    God kunskap om och kontaktnät inom idrotten.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare – vi tillämpar sex månaders provanställning
Heltid

Tillträde
Efter sommaren.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15 men rekryteringsprocessen sker löpande under ansökningstiden. Ansökan med personligt brev och cv skickas till e-postadress: This is a mailto link

För ytterligare information
Förbundschef Susanne Söderholm, 010-476 53 76, This is a mailto link
Facklig kontakt Unionen Malin Carlsson, 0730-988 598, This is a mailto link

Partners
 
Annonser
Ut i det fria

Postadress:
Svenska Orienteringsförbundet
Heliosgatan 3
120 30 Stockholm

Kontakt:
Tel: 010-4765360
E-post: This is a mailto link